no-img
دکتر بادان فیروز|مشاوره آنلاین|فایل صوتی مشاوره

راز تغییر عادت ها چیست؟رایگان اموزشی - دکتر بادان فیروز|مشاوره آنلاین|فایل صوتی مشاوره


دکتر بادان فیروز|مشاوره آنلاین|فایل صوتی مشاوره
آخرین آموزش ها
adsads

ادامه مطلب

امتیاز 4.50 ( 4 رای )
pdf
مهر ۲۹, ۱۳۹۹
34 مگابایت
۰ ریال
رایگان – خرید

راز تغییر عادت ها چیست؟رایگان اموزشی


راز تغییر عادت ها چیست؟
مطمئنا تا حالا برای شما هم پیش آمده که بخواید یه عادتی رو تغییر بدید و در این کار شکست خورده باشید, درسته؟ حتی چند بار امتحان کردید و باز هم موفق نشدید, در این مواقع دو تا اتفاق می افتد یا این که کلا بیخیال تغییر می شوید یا سعی می کنید ادامه بدید و گاهی موفق می شوید ولی گاهی که حوصله ندارید یا به طور کلی حالتون خوب نیست به همون روال قبل بر می گردید. و حتی به اشتباه فکر می کنید در مسیر درست و رسیدن به خواسته خود قرار دارید. برای موفق شدن در

برای خرید و دیدن مطلب و فایل صوتی ازدواج و چرا خواستگار ندارم( دکتر بادان فیروز)

تغییر عادت لازمه نحوه عملکرد مغز بدونید:
به زبان ساده: در مغز سلول های عصبی وجود دارند که نورون نام دارند. و با اتصالات عصبی خواصی بهم مرتبط می شوند. در مغز هر انسانی این اتصالات به صورت یک نقشه می باشد که شخصیت و عادات آن شخص را شکل می دهند. برای تغییر هر عادتی مغز باید اتصالات جدید بین این نورون ها ایجاد کند و مسیر جدید بسازد و این ایجاد اتصالات جدید نیازمند صرف زمان و انرژی زیادی ست. که باعث می شود مغز در برابر آن مقاومت کند و کار را برای ما مشکل کند. این صرف انرژی زیاد برای مغز علت سختی در ترک عادت است. چرا که مغز را خسته می کند. کاری که باید انجام شود تا تغییر عادت شکل بگیرد، پا فشاری ست. استمرار در انجام کار های جدید و ایجاد عادت جدید به مغز کمک می کند تا این اتصالات را بسازد و عادت جدید شکل بگیرد. چگونه این اتصالات جدید شکل می گیرند؟
وقتی کار جدید را شروع می کنیم برای انجام دادن، مغز از خود مقاومت نشان می دهد. که این مقاومت زمانی احساس می شود که به کنارگیری از آن کار فکر می شود و یا نیمه از آن انجام می شود و رها می شود. اما در صورت تکرار دوباره و دوباره آن اتصال قبلی سست و اتصال جدید شکل می گیرد و با استمرار اتصال جدید محکم تر و قوی تر می شود و در نهایت به شکل عادت جزعی از زندگی روزمره می شود به طوری که دیگر حتی آن تغییر احساس هم نمی شود.
دانستن این مطلب به ما کمک می کند تا با پافشاری در شکل گیری عادت جدید به مغز کمک کنیم این اتصالات را بسازید و با جایگزینی عادت های خوب به جای عادت های قابل بهبود، زندگی بهتری را برای خود رقم بزنیم که به آینده و راه موفقیت نیز کمک شایانی می کند. یک مثل که برای اکثریت افراد آشناست، آموزش رانندگی ست. در ابتدا باید یک راننده بیاموزد که چگونه اتومبیل را روشن کند و آن را به حرکت دربیاورد و سپس زمان دنده عوض کردن را و نحوه آن و در آخر هم نیم کلاژ را یاد می گیرد به سختی می تواند همه این ها را در یک زمان انجام دهد و اتومبیل را کنترل کند. اما پس از مدتی تمرین و تکرار و آموزش و همچنین یاد گیری قوانین نه تنها به راحتی همه این کار ها انجام می شود بلکه کار های دیگر از قبل صحبت کردن، گوش دادن به موسیقی، چک کردن گوشی موبایل(البته با در نظر گرفتن خطرات آن) نیز در کنار آن انجام می شود بدون این که راننده حتی حس کند که در حال انجام همه این کارها به صورت هم زمان است.
اسرار برای شکل دهی چند عادت جدید به صورت هم زمان کار را خراب می کند و می بایست دانه دانه عادت ها را شکل داد. ابتدا از یک کار ساده شروع کنید مثلا اگر قرار است عادت صبح زود بیدار شدن شکل بگیرد نباید از ابتدا ساعت برای پنج صبح کوک شود وابتدا نیم ساعت زود از همیشه، و پس از چند روز نیم ساعت دیگر جلو آورده شود و تا کم کم به زمان مورد نظر برسد و عادت شکل بگیرد.
حدودا برای ساخت هر عادتی شصت و سه روز زمان لازم است. ۲۱ روز اول برای رهایی عادت قبلی همراه با تکرار آن. ۲۱ روز دوم برای شکل گیری عادت جدید و ۲۱ روز سوم برای جایگزینی کامل عادت جدید به جای عادت قدیمی. مثال دیگر برای شکل گیری بهتر یک عادت، بهتر است از شکل ساده آن شروع شود مانند ورزش کردن. اگر از ابتدا با ورزشی سنگین شروع شود و بعد سختی رفت و آمد به باشگاه را با آن هم همراه شود وهمچنین ترافیک طاقت فرساساعت های شلوغی, زود تر از انچه باید و شاید رها می شود. پس بهتر است ابتدا از حرکات ساده و ترجیحا در خانه شروع شود. با وجود شرایط فعلی کرونا این بهترین فرصت است برای مثال می شود از یوتیوب و یا اپلیکیشن های ورزشی استفاده کرد و قدم در راهی جدید گذاشت و پس از گذشت مدت معین عادت جدید را شکل داده ایم.
نویسنده: روزهای_نیلوفری

آیدی اینستاگرام:@ruzhaye.niloufary

 

همچنین در ادامه پیشنهاد میکنیم از مطلب زیر دیدن فرمایید 

برای خرید و دیدن مطلب و فایل صوتی ازدواج و چرا خواستگار ندارم( دکتر بادان فیروز)

 

دکتر بادان فیروز . خواستگار ندارم . دکتر چرا خواستگار ندارم . مشاوره انلاین . مشاوره تلفنی . روانشناس آنلاین . رواندرمانگر . بادان فیروز

خرید و سفارش طراحی وب سایت و سئو و بهینه سازی وب سایت توسط ابرار سافت 

خرید و سفارش طراحی وب سایت و سئو و بهینه سازی وب سایت توسط ابرار سافت

برای خرید و دیدن مطلب و فایل صوتی ازدواج و چرا خواستگار ندارم( دکتر بادان فیروز)



درباره نویسنده

دکتر بادان فیروز

دکتر علی بادان فیروز دکتری تخصصی روانشناسی_ روان درمانگر_زوج درمانگر

دکتر بادان فیروز 11 نوشته در دکتر بادان فیروز|مشاوره آنلاین|فایل صوتی مشاوره دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *